درمان فیستول با لیزر در تهران
  • وصل کلیک
  • 10/22/2024
  • 0
  • 125

درمان فیستول با لیزر در تهران

درمان‌های سنتی فیستول معمولاً شامل جراحی بوده که می‌تواند با درد و دوره نقاهت طولانی همراه باشد. خوشبختانه، امروزه روش‌های نوین‌تری مانند درمان فیستول با لیزر وجود دارد که می‌تواند مزایای قابل‌توجهی برای بیماران به ارمغان بیاورد. شاید این سؤال شما هم باشد درمان فیستول با لیزردرمانی چه مزایای دارد؟ در ادامه قصد داریم شما را با نکات مهم لیزردرمانی آشنا کنیم پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

فیستول چیست و چگونه ایجاد می‌شود؟

فیستول، کانالی غیرطبیعی است که بین دو اندام یا حفره در بدن ایجاد می‌شود. این مشکل بیشتر در ناحیه مقعد رخ می‌دهد و باعث ترشحات چرکی، درد، بی‌اختیاری مدفوع و کاهش کیفیت زندگی می‌شود. شایع‌ترین نوع، فیستول مقعدی است که بین روده بزرگ و پوست اطراف مقعد ایجاد می‌شود. فیستول به دلیل عدم درمان مشکلات التهابی روده مانند کرون و کولیت اولسراتیو و آبسه، کیسه‌ای پر از چرک در ناحیه مقعد و تومورهای لگن و روده ایجاد می‌شود.

لیزردرمانی فیستول چیست؟

لیزردرمانی فیستول روشی سرپایی و کم تهاجمی است که با استفاده از لیزر فیبر نوری انجام می‌شود. در این روش، پزشک مسیر فیستول را شناسایی کرده و با تاباندن لیزر آن را مسدود و می‌سوزاند. این کار باعث جلوگیری از ایجاد آبسه و عفونت شده و به درمان بیماری کمک می‌کند.

نحوه انجام لیزردرمانی فیستول در تهران

لیزردرمانی فیستول روشی سرپایی و کم تهاجمی است که در مطب پزشک انجام می‌شود. این درمان معمولاً  30 تا 60 دقیقه طول می کشد.

مراحل انجام لیزردرمانی فیستول

معمولاً از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود که فقط ناحیه موردنظر بی حس می‌شود. در برخی موارد، بخصوص برای بیماران مضطرب یا کودکان ممکن است از بی‌هوشی عمومی نیز استفاده شود. پزشک با معاینه فیزیکی و معاینه با انگشت محل سوراخ خارجی فیستول را شناسایی می‌کند. در صورت نیاز، آزمایش‌های تصویربرداری مانند اولتراسوند یا MRI برای بررسی دقیق مسیر فیستول تجویز می‌کند. پزشک لیزر فیبر نوری را از طریق سوراخ کوچکی در پوست وارد مسیر فیستول می‌کند. با تاباندن لیزر به دیواره‌های فیستول، آنها سوزانده و مسدود می‌شوند. این کار باعث جلوگیری از ایجاد آبسه و عفونت می‌شود. پس از مسدودشدن مسیر فیستول، پزشک لیزر را خارج کرده و زخم را پانسمان می‌کند.

توجه داشته باشید؛ در برخی موارد، ممکن است پزشک از بخیه برای بستن سوراخ ایجاد شده در پوست استفاده کند.

مزایای لیزردرمانی فیستول

برخی از مهم‌ترین مزایای این روش عبارت‌اند از:

سرپایی بودن

برخلاف جراحی سنتی که نیاز به بستری‌شدن در بیمارستان دارد، لیزردرمانی فیستول به‌صورت سرپایی انجام می‌شود. یعنی بیمار پس از عمل می‌تواند به خانه برگردد. این موضوع باعث کاهش اضطراب بیمار و صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود.

کم تهاجمی بودن

در لیزردرمانی برشی در پوست ایجاد نمی‌شود و به بافت‌های اطراف آسیب نمی‌رسد. این  موضوع باعث کاهش درد، التهاب و دوره نقاهت بعد از عمل می‌شود.

درد کمتر از جراحی سنتی

درد بعد از لیزردرمانی فیستول بسیار کم است و معمولاً با مسکن‌های بدون نسخه قابل‌کنترل است. این موضوع در مقایسه با جراحی سنتی که درد و ناتوانی زیادی به همراه دارد، یک مزیت بزرگ است.

دوره نقاهت کوتاه

بیمار می‌تواند 1 تا 2 روز بعد از لیزر درمانی فیستول به سر کار یا فعالیت های روزمره خود بازگردد. این در حالی است که دوره نقاهت بعد از جراحی سنتی ممکن است چند هفته طول بکشد.

نتایج مؤثر و ماندگار

نرخ موفقیت لیزردرمانی فیستول بالا است و احتمال عود بیماری کم است. مطالعات نشان داده‌اند که حدود 80 تا 90 درصد از بیماران پس از لیزر درمانی به طور کامل درمان می شوند.

 

 کاهش خطر بی‌اختیاری مدفوع

فیستول می‌تواند باعث بی‌اختیاری مدفوع شود. لیزردرمانی می‌تواند احتمال بی‌اختیاری مدفوع را کاهش دهد.

 بازگشت سریع به فعالیت‌های ورزشی

بیماران معمولاً چند روز بعد از لیزردرمانی می‌توانند فعالیت‌های ورزشی سبک را از سر بگیرند. درحالی‌که بازگشت به فعالیت‌های ورزشی سنگین بعد از جراحی سنتی ممکن است چند هفته  طول بکشد.

انتخاب بهترین مرکز لیزردرمانی فیستول در تهران

انتخاب بهترین مرکز لیزردرمانی فیستول از اهمیت بسیاری برخوردار است، زیرا می‌تواند تأثیر  زیادی برای نتیجه درمان شما داشته باشد. قبل از انجام لیزردرمانی فیستول، پیشنهاد می‌کنیم با بهترین مرکز فیستول در تهران کلینیک آنیل مشاوره داشته باشید. اگر در مورد هر نوع بیماری نشیمنگاهی سؤال یا نگرانی دارید، حتماً بپرسید تا متخصصین ما بهترین روش درمان را به شما پیشنهاد کنند.

جمع‌بندی مزایا و اثربخشی درمان فیستول با لیزر در تهران

فیستول می‌تواند مشکلات زیادی برای فرد ایجاد کند و کیفیت زندگی او را به‌شدت کاهش دهد. لیزردرمانی فیستول روشی سرپایی، کم تهاجمی و کم درد است که نتایج مؤثر و ماندگاری دارد. این  روش دوره نقاهت کوتاه دارد و بیمار می‌تواند به‌سرعت به زندگی عادی خود بازگردد. احتمال عود بیماری بعد از لیزردرمانی کم است و جای زخم ناچیزی بر جای می‌گذارد. اگر به دنبال روشی مؤثر، امن کم تهاجمی برای درمان فیستول هستید، لیزردرمانی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

نظرات